انتخاب یک عصرانه‎ی خوشمزه و دلپذیر می‎تواند به کاهش وزن و لاغری شما کمک کند؛ با مجله دلتا همراه باشید.

رژیم-لاغری

  

میان‎وعده‎های فوری و خوشمزه‎ی لاغری را می‎شناسید؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که سرتان شلوغ باشد و نتوانید عصرانه یا یک وعده‌ی غذایی سالم برای خودتان آماده کنید و شاید در این موقعیت مجبور باشید غذای ناسالم  بخورید یا این‌که اصلا میلی به خوردن غذاهای تکراری ندارید و دوست دارید یک  میان‌وعده خوشمزه کم‎کالری و جدید را امتحان کنید.

مجله پیام دلتا به شما میان‎وعده‎های مناسب و فوری برای لاغری و کاهش وزن را معرفی می‏‎کند که می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به این ترتیب از خوردن غذاها یا تنقلات ناسالم دوری کنید.

میان-وعده-لاغری

میان‎وعده ‏‏‎های لاغری

اگر شما هم جزء کسانی هستید که تمام راه‎های لاغری را امتحان کرده‎اید و نتیجه دلخواهی نگرفته‎اید؛ این میان‎وعده‎های سالم را در سبد تغذیه و سبک زندگی خودتان قرار دهید و  امتحان کنید. مطمان باشید این بار نتیجه دلخواه‎تان را خواهید گرفت.

البته در نظر داشته باشید که برای مصرف این مواد غذایی و میزان آنها نیاز به م با یک متخصص تغذیه دارید.

آجیل مخلوط

آجیل‌ها جزء میان‌وعده‌های مغذی و  ایده‎ئال هستند و باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی می‎شوند و در پیشگیری از  برخی سرطان‌ها، افسردگی و سایر بیماری‌ها مفید هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که آجیل‌ها با وجود  چربی نسبتا بالا، به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کنند. این مواد سرشار از  چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند و کالری مناسبی دارند البته در خوردن  آنها نباید زیاده‎روی کرد.

فلفل دلمه‌ای قرمز با گوآکاموله

گوآکاموله یک سس خوشمزه مکزیکی با پایه  آووکادو است. همچنین، فلفل‎دلمه‌ای قرمز برای بدن بسیار مفید است. البته  همه‌ی رنگ‌های فلفل‎دلمه‌ای مغذی و مفید هستند ولی نوع قرمز آن از لحاظ  آنتی‌‎اکسیدان‌هایی مثل بتاکاروتن، کاپسانتین و کوئرستین از بقیه غنی‌تر و  سرشار از ویتامینC است.

یک فلفل‏‎دلمه‌ای قرمز را با ۸۵ گرم گوآکاموله مخلوط کنید. این میان‌وعده کم‎کالری و خوشمزه سرشار از چربی‌های سالم و فیبر است.

رژیم-لاغری با خوراکی ها

مخلوط ماست چکیده و میوه‌های خانواده بری

ماست چکیده و میوه‌های خانواده بری مثل  تمشک سیاه، بلوبری و توت‌فرنگی را مخلوط کنید تا در نهایت، میان‌وعده‌ای  سالم و مغذی با کالری مناسب داشته باشید. این دسر سرشار از کلسیم، پتاسیم و  پروتئین است. میوه‌های خانواده بری هم بهترین منبع آنتی‌‎اکسیدان‌‎ها  هستند.

تکه‌ های سیب با کره‌ی بادام‌زمینی

حتما این دو ماده مغذی را با هم ترکیب و امتحان کنید؛ چون طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

 سیب سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است؛ به همین دلیل باعث سلامت روده می‌شود و احتمال بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

 از سوی دیگر، کره‌ی بادام‌زمینی علاوه  ‌بر اینکه برای سلامت قلب مفید است، کلسترول خوب (HDL) را افزایش داده و  کلسترول بد (LDL) و تری‎گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

البته گفته می‌شود که کره‌ی بادام‌زمینی  کلسترول بالایی دارد ولی اگر در حد اعتدال مصرف شود، باعث افزایش وزن  نمی‌شود. به این منظور کافی است یک سیب متوسط را با یک قاشق غذاخوری کره‌ی  بادام‌زمینی طبیعی مخلوط کنید؛ این یک میان‌وعده بسیار سبک و کم‎کالری است.

به یاد داشته باشید که برای مصرف این مواد مغذی باید اندازه‎ها را در نظر بگیرید تا دچار وسوسه‎ی پرخوری نشوید.

پنیر کلبه با تخم کتان و دارچین

این سه ماده مغذی، هر کدام به تنهایی برای سلامتی فایده‌ی زیادی دارند و ترکیب آنها یک میان‌وعده‌ی فوق‌العاده سالم است.

پنیر کلبه سرشار از پروتئین است و نوع پرچرب آن حاوی لینولئیک اسید ژوگه» یا (CLA) است که به کاهش چربی بدن کمک می‌کند.

تخم کتان برای کاهش وزن و کنترل قند خون مفید است و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم‎ها را کم کند.

دارچین هم قند خون را کم می‌کند و برای سلامت روده نیز مفید است.

با ترکیب این سه ماده، میان‌وعده‌ای رژیمی خواهید داشت که دل همه را آب می‎اندازد.

ساقه‌ی کرفس با پنیر خامه‌ای

ساقه‌ی کرفس لوتئولین» دارد. لوتئولین»  آنتی‌اکسیدانی است که التهاب را کاهش می‎دهد و به پیشگیری از سرطان کمک  می‌کند. با اضافه‌ کردن پنیر خامه‌ای به ساقه‌ی کرفس یک میان‌وعده سالم،  رژیمی و خوشمزه درست کنید.

ترکیب شکلات تلخ و بادام

ترکیب شکلات تلخ و بادام یک میان‌وعده خوشمزه، مغذی، سبک و قابل حمل است.

شکلات تلخ حاوی فلاوانول» است که فشار  خون و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بادام سرشار از  چربی‌های اشباع‎نشده است و در نتیجه برای قلب و کنترل قند خون مفید است.  مطالعات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند اشتها را کم و به لاغری و تناسب  اندام کمک کند.

عصرانه-رژیمی

تکه‌ های خیار و حمص (خوراک خاورمیانه‌ای)

خیار و حمص ترکیب رژیمی خوبی از آب درمی‌آید که در عین حال بسیار مغذی است. خیار حاوی  ماده‌ای است که تأثیرات ضدسرطانی دارد. حمص از نخود، روغن زیتون و سیر  تشکیل شده است که باعث کاهش التهاب می‌شود و برای سلامت قلب مفید است.

گوجه‌فرنگی گیلاسی با موتزارلا

ترکیب گوجه‌فرنگی گیلاسی و پنیر موتزارلا علاوه ‌بر عطر و طعم فوق‌العاده، بسیار سالم و رژیمی است.

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و لیکوپن (آنتی اکسیدانی که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد) است.

پنیر موتزارلا سرشار از پروتئین، کلسیم و  ویتامین ب۱۲ است و می‌تواند با افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) احتمال  بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

گوجه‎فرنگی خشک‎ شده

گوجه‌فرنگی خشک‌شده در آفتاب نسبت به  گوجه‎فرنگی معمولی لیکوپن بیشتری دارد. اگر آن‌ را در کمی روغن زیتون قرار  دهید، جذب لیکوپن بیشتر می‌شود.

شما می‎توانید 100 گرم گوجه‌فرنگی خشک‌شده  در زیر نور آفتاب را به همراه کمی روغن زیتون مخلوط کنید و به عنوان یک  میان‎وعده سالم و مغذی رژیمی از آن استفاده کنید.

تخم‌مرغ آب‌پز

تخم‌مرغ یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که در عین‌ حال باعث چاقی هم نمی‌شود.

تخم‌مرغ شامل پروتئین، ویتامین K۲ و ب۱۲  است و می‌تواند تا چند ساعت میزان کالری‌ای که مصرف می‌کنید، کم کند و همین  کار کمک می‌کند تا سریع‎تر وزن کم کنید و لاغر شوید.

پنیر

پنیر خودش به تنهایی یک میان‌وعده خوشمزه  است. اگرچه پنیر سرشار از چربی‌های اشباع‎شده است ولی مطالعات نشان می‌دهد  که این چربی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش نمی‌دهند و می‌توان  تا ۲ بار در روز پنیر مصرف کرد، بدون این‌که سطح کلسترول بد (LDL) زیاد  شود.

شما می‎توانید از پنیر به عنوان یک میان‎وعده و عصرانه دلپذیر و سبک در کنار سایر سبزیجات، آجیل‎ها مخصوصا گردو استفاده کنید.

سالاد میوه و لاغری

سالاد میوه

قرار نیست میان‌وعده‌های غذایی سالم،  همیشه پیچیده و عجیب باشند. حتی مقداری میوه هم می‌تواند یک ترکیب چربی‎سوز  خوشمزه و فوق‌العاده مفید برای بدن باشد.

اکثر میو‌ه‌ها مثل مثل موز، سیب، گلابی،  گریپ‌فروت و پرتقال سبک و قابل حمل هستند و خوردن‎شان هم نیاز به هیچ‌گونه  آماده‌سازی خاصی ندارد و از آنها می‎توان در انواع سالادهای رژیمی استفاده  کرد.

کنسرو ماهی قزل‌آلا یا ساردین

قزل‌آلا و ساردین سرشار از اسیدهای چرب  امگا۳ هستند که احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. همچنین ماهی منبع  بسیار خوبی برای پروتئین، پتاسیم و ویتامین ب۱۲ است و باعث کاهش وزن  می‌شود.

بسیاری از ماهی‌ها سرشار از منیزیم هم  هستند؛ شما می‎توانید در سالادهای رژیمی خودتان از تکه‎های مغذی ماهی  استفاده کنید. البته قبل از مصرف کنسرو ماهی، حتما آن را حداکثر تا نیم  ساعت  در آب خوب بجوشانید تا باکتری و مواد سمی آن کاملا از بین بروند.

نارگیل خشک بدونِ شکر

نارگیل خشک خوشمزه، مغذی، سبک و قابل حمل است.

این ماده چربی بالایی دارد؛ از جمله  چربی‌های با زنجیره متوسط که می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به  این ترتیب به کاهش وزن، لاغری و  بهبود عمکلرد مغز در افراد مبتلا به  اختلال حافظه کمک کند.

بنابراین، انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و البته اصولی ( زیر نظر متخصص تغذیه) می‎تواند به لاغری و چربی‎سوزی سریع شما کمک کند.

همچنین بخوانید:

8 خاصیت جادویی آب خیار 

آب کرفس ؛ اکسیر سبز سلامتی 

رنگین کمان لاغری 


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: کاهش ,پنیر ,سرشار ,لاغری ,مفید ,مغذی ,بیماری‌های قلبی ,روغن زیتون ,مخلوط کنید ,میوه‌های خانواده ,کره‌ی بادام‌زمینی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شهریار دل نوشته شرکت پیمانکاری و تامین نیروی انسانی سام آذر جوان مدافعان حرم خادمین الموعود وبلاگ رسمی کلیپ تور ترکیه نفیس موزیک shoping chapiman