سفر به زیر دریا! تجربه‎ی یک دنیای عجیب و خوردنی! زیر‎دریایی دلتا آماده است، لطفا سوار شوید.

سفر-به-زیر-دریا

  

سفری هیجان‎انگیز و خوردنی به زیر دریا!

مگر می‌شود از

خوراکی‎های مفید دریایی گذشت؟ زیر دریایی آماده حرکت است، لطفا سوار شوید.

به گزارش مجله

پیام دلتا، خوراکی‎های دریایی از قبیل

ماهی، میگو، خرچنگ، خاویار و حتی انواع صدف‎های دریایی خواص زیادی برای بدن دارند که در ادامه به آنها اشاره می‎کنیم.

خواص-غذاهای-دریایی

خواص غذاهای دریایی

مگر می‎شود از خیر این خوراکی‎ها گذشت؟

دریا و تمام نعمت‎هایش برای سلامتی بدن ما  مفید است و اهمیت زیادی دارد؛ اگر شما هم تا به امروز در سبد غذایی‎تان از  غذاهای دریایی زیاد استفاده نمی‎کردید، هرچه زودتر لیست غذای هفتگی خودتان  را در سطل زباله بیندازید.

مزایای مصرف ماهی 

ماهی‎ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

مصرف ماهی، به مقدار یک یا دو بار در هفته  می‎تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری‎هایی مانند آسم دوران کودکی تا سرطان  پروستات موثر باشد.

ماهی، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است.  گوشت ماهی مقدار کمی چربی و مقدار زیادی پروتئین دارد. مصرف ماهی در دوران  بارداری میزان خطر تولد نوزاد نارس را کاهش می‎دهد .

البته خانم‎های باردار باید به خاطر جیوه‌ی موجود در ماهی در خوردن آن زیاده‎روی نکنند و با یک متخصص تغذیه م کنند.

روش‎های سالم برای لذت بردن از مصرف ماهی عبارتند از : ماهی سرخ‎شده، پخت در فر ، آب‎پز، ماهی بریان‎شده و بخار‎پز .

خواص-ماهی

ویتامین‎های ماهی

–    مقدار زیاد پروتئین

–    مقدار کم چربی اشباع‎شده

–    مقدار زیاد چربی غیر‎اشباع

–    مقدار زیاد امگا ۳

علائم فساد ماهی

  • بدن ماهی فاسد‎شده نرم است و در مقابل فشار انگشت تغییر شکل می‎دهد.
  • بوی گندیدگی نیز از دیگر علائم فساد ماهی است.
  • ظاهر ماهی کدر و کثیف است و ماده مخاطی جی روی سطح آن مشاهده می‎شود.
  • آبشش ماهی فاسد رنگ‎پریده است و به راحتی جدا می‎شود.

خواص-میگو

میگو 

پس از ماهی، میگو مهم‎ترین غذای دریایی به حساب می‎آید.

میگوی خام گوشت سفت و شفافی دارد که حاوی  کالری و چربی اشباع‎شده کمی است. میگوها اندازه و رنگ‎های گوناگونی دارند؛  مانند صورتی، خاکستری و مایل به زرد. مواد مغذی آن‎ها بسیار زیاد است و  حاوی ویتامین‎ها و مواد معدنی مفیدی هستند.

ویتامین‎های میگو

  • حاوی ماده معدنی سلنیوم است. سلنیوم( selenium ) در خنثی‎سازی تاثیرات رادیکال‎های آزادی که باعث بروز سرطان می‎شوند، موثر است
  • مقادیر زیادی پروتئین کم‎چرب و کم‎کالری دارد.
  • حاوی مقادیر قابل ملاحظه‎ای ویتامین D  است که برای سلامت دندان‎ها و  استخوان‎ها ضروری است. همچنین جذب کلسیم و فسفر را در بدن تنظیم می‎کند.
  • ویتامین B12 دارد و مصرف آن باعث عملکرد درست مغز و بلوغ گلبول‎های خون می‎شود.
  • حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و از آنجا که کلسترول خون را کاهش می‎دهد، باعث محافظت بدن در برابر بیماری‎های قلبی – عروقی می‎شود.
  • خاصیت ضد التهابی دارد و در کاهش تورم لثه‎ها موثر است.

خواص-خرچنگ-دریایی

خواص خرچنگ دریایی

خرچنگ‎ها یکی از محبوب‎ترین و خوشمزه‎ترین موجودات دریایی هستند که توسط صیادان و ماهیگیران صید می‎شوند و به فروش می‎رسند .

مزایای مصرف گوشت خرچنگ

بهبود سلامت استخوان

کلسیم و فسفر به ترتیب بیشترین عناصر از  مواد معدنی هستند که در استخوان‎ها یافت می‎شوند . یک خبر خوب برای  دوستداران خرچنگ این است که گوشت خرچنگ منبعی سرشار از فسفر است و همین امر  موجب بهبود و تقویت استخوان‎ها می‎شود.

حفاظت از قلب و سلامت عروق

گوشت خرچنگ حاوی مقادیر زیاد اسید‏های چرب  امگا 3 است که این اسید‎های چرب باعث بهبود التهاب در سراسر بدن، کاهش سطح  کلسترول خون، کاهش خطر بروز حملات قلبی و مغزی و کاهش فشار خون می‎شود .

سم‎زدایی طبیعی بدن

از وظایف اصلی کبد و کلیه سم‎زدایی بدن و  تصفیه خون انسان است؛ گوشت خرچنگ حاوی مقدار زیادی فسفر است. فسفر به  عملکرد کلیه‎ها کمک می‎کند و آن را بهبود می‎بخشد؛ در نتیجه سرعت سم‎زدایی  بدن افزایش پیدا می‎کند .

بهبود عملکرد ذهن

خرچنگ با داشتن طیف گسترده و متنوعی از  عناصر مفید و مغذی مثل مس، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3، تاثیر مستقیمی بر  بهبود و عملکرد فعالیت سیستم‎های عصبی دارد؛ در نتیجه باعث تقویت عملکرد  ذهن و حافظه می‎شود .

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

سلنیوم از جمله عناصر موجود در گوشت خرچنگ  است که به طور مستقیم با عملکرد حافظه ارتباط دارد و به عنوان یک  آنتی‎اکسیدان عمل کرده و از بدن در برابر بیماری‎های مزمن و خطرناک محافظت  می‎کند.

خواص-خاویار

خاویار دریایی

خاویار یک ماده غذایی پرانرژی است و ارزشمند است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد.

ویتامین‎های مفید خاویار

  • به طور عمده پروتئین موجود در خاویار متشکل از اسیدهای آمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین است.
  • چربی موجود در خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می‎شود که عبارتند از 25 درصد کلسترول ” و 75 درصد لستین”.
  • مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری‎های قلبی- عروقی  پیشگیری می‎کند؛ زیرا در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3بسیار بالا  است.
  • وجود اسیدهای چرب” امگا 3 ” در خاویار مانع از افزایش کلسترول خون و به  دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی می‎شود.
  • مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری‎های آرتریت رومائید (التهاب  مفاصل)، بیماری‎های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان نیز موثر است.
  • خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است و به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به کم‎خونی توصیه می‎شود.

خواص-صدف-دریایی

صدفهای خوراکی

تقاضا برای خوردن صدف طی دو تا سه دهه  گذشته، به طور قابل ملاحظه‎ای افزایش یافته است. این بی‎مهرگان خوشمزه ممکن  است در ظاهر خیلی شبیه به پوست خارجی‎شان نباشند اما بسیار خوشمزه هستند.

ویتامین‎های صدف‎های خوراکی

سلامت قلب

صدف سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 دارد که  فرم خوبی از کلسترول هستند. صدف و اسیدهای چرب آنها می‎توانند محتوای  کلسترول بد را در جریان خون کاهش دهند.

کاهش فشار خون

صدف محتوای پتاسیم و منیزیم بسیار بالایی دارد. این دو ماده، یعنی پتاسیم و منیزیم می‎توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

درمان آکنه

میزان روی در صدف می‎تواند باعث جلوگیری از  میکروب‎های ایجاد‎شده توسط آکنه شود. روی همچنین التهاب را کاهش می‎دهد و  منافذ را پاک می‎کند و باعث کاهش کراتینوسیت‎ها می‎شود که از بزرگ شدن  منافذ پوست جلوگیری می‎کنند.

بهبود عملکرد مغز

از خواص دیگر صدف این است که یک منبع غنی  از B12، اسیدهای چرب امگا 3، روی و آهن به شمار می‎رود و برای عملکرد مغز و  حافظه بسیار مفید است.

رژیم-مدیترانه-ای

رژیم مدیترانهای با غذاهای دریایی

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن بدون گرسنگی  هستید؛ باید بدانید که رژیم مدیترانه‎ای و مصرف غذاهای دریایی یک راه‎حل  مناسب است. درواقع یکی از ارکان اصلی این نوع رژیم انواع غذاهای دریایی مثل  ماهی سالمون، ساردین، قزل‎آلا، تن، ماکرل، صدف و خرچنگ است.

رژیم مدیترانه‌‎ای به صورت طبیعی به مدیریت  وزن و کاهش چربی دریافتی بدن کمک می‎کند و همچنین شما به آسانی می‎توانید  مواد مغذی بسیار زیادی بخورید.

بنابراین، ماهی، محصولات لبنی و گوشت  حیوانات تغذیه‎شده با علوفه طبیعی حاوی اسیدهای چرب سالم برای این نوع رژیم  لاغری مورد نیاز هستند.

از این میان، اسیدهای چرب سالم در غذاهای  دریایی به شما در تجربه‎ی احساس سیری، مدیریت وزن و لاغری، کنترل قند خون و  بهبود سطح انرژی و خلق و خو کمک زیادی می‎کنند.

همچنین بخوانید:

رنگین کمان لاغری 

رژیم غذایی مناسب کارمند ها 

ویتامین های زیبایی ؛ همه خوبان جمع اند! 


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: کاهش ,دریایی ,می‎شود ,ماهی ,اسیدهای ,خاویار ,گوشت خرچنگ ,غذاهای دریایی , مقدار زیاد ,کاهش فشار ,بهبود عملکرد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نید وبمستر مودم ADSL ناجی فایل شَهر یک نَفَره زندگینامه موتوربازان گرافیک انقلابی یک فنجان چای گرم فروشگاه کتاب آرکان